Wednesday 5 February 2014

Vanilya Özütü Yapmak

Evde vanilya özütü yapmak pek kolay bir iş.
Ihtiyacınız olan iki şey var 200-300 mililitre kadar votka ve 2 - 3 çubuk vanilya.
 Ben 300 ml. civarı votkayı bu gördüğünüz şişede aldım ve işe önce şişeyi süslemekle başladım.
Markası olan etiketi söktüm ki sirke bu konuda çok iyi bir yardımcı, daha sonra buradan bulduğum etiketin üzerini bilgisayarda yazıp yazıcıdan çıkardım, şişeye yapıştırdım, tepesine de hasır rafya bağlayınca dışı hazır oldu. 
Gelelim içine
 Vanilya çubuklarını bıçakla uzunlamasına ikiye kesiyoruz. Normalde kullanılan kısmı bıçağın ucundaki  tohumcukları. 
 Ama biz bu tohumları çıkarmadan, şişeye kesilmiş çubukları yerleştirip, şişenin ağzını sıkıca kapatıp şişeyi serin ve karanlık bir yere koyuyoruz. 1 ay bekleyecek ışık almadan. 1 ay sonra hazır.
Şişeyi arada sırada sallamayı unutmamak lazım.
Açıp kullanmaya başladıktan sonra, içi kullanılmıs olan vanilya çubuklarını da şişeye eklemeye devam edin, esansı kullandıkça üzerine votka ekleyin, böylece bitmeyen, mis kokulu, marketteki sentetik vanilyalarla alakası olmayan bir vanilya özütünüz olacaktır...Vanilya kokulu günler...

4 comments:

  1. Bununla yapılmış bir limonlu kek istiyoruuuuuuuuuuuuuuuum :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malzemeler hazir, sen kop gel yeter ki... ;)

      Delete
  2. Çok değişik ve orginal,bende deneyeceğim,sevgiler...

    ReplyDelete
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    ReplyDelete

Popüler Yayınlar